Geoblog.pl    BeciaiMaciekwpodrozy    Podróże    Sri lanka    domek/podsumowanie/ceny Sri lanka
2018

domek/podsumowanie/ceny Sri lanka

Polska, Gdynia
Przejechano 20186 km

Po 23 godzinach podróży,szczęśliwie dotarliśmy na miejsce.Umęczeni podróżą i dobici zmianą czasu padliśmy jak muchy.
Teraz czas na uzupełnienie wpisów i wstawienie zdjęć.Na Sri lance korzystaliśmy z wi-fi w hotelach .A tam internet jest zwykle jest dość słaby i szkoda nam był czasu na walkę z wczytywaniem materiału.Ale obiecuję to nadrobić:)

Przykładowe ceny Sri lanka 02.2018
Łatwo można przeliczyć na złotówki rupie podzielić przez 4 i postawić przecinek.np. 100r.podzielić na 4 =25 po przecinku 2,5zł

Woda 1.5l. sklep 80 rupi /knajpa 1l. 100 rupi

noodle 200-400 rupi /700 rupi i więcej
owoce morza od 1000 rupi

Przejazd autobusem Kalpitia -Kandy 160 rupi
Przejazd koleją Colombo Fort-Matara 220 rupi.
przejazd tuk-tukiem od 200 rupi.
Tuk-tuk Negombo-Lotniskookoło 1200 rupi transfer samochodem 2000 rupi.
Tuk -tuk Negombo-ColomboFort 3200 rupi 38km około 1,5godz.jazdy.
Wynajęcie skutera 1000-1200 rupi za dzień.
Paliwo 92 oktany 120rupi z 1l.

Cena wizy na lotnisku to 40 $ natomiast e-wiza 35 $ składając wcześniej wniosek na http://www.eta.gov.lk/
Dzieci do lat 12 wizę otrzyma ją za darmo (dane na 02.2018)

Drobne porady:
Wybierając się na Sri lankę warto zabrać ze sobą przewodnik i sprzęt fotograficzny.Ale warto też ściągnąć na smartfona mapę Sri lanki off line która bardzo ułatwia podróżowanie Mapa pokazuje aktualne miejsce gdzie się znajdujemy , ważne miejsca w okolicy i odległości do nich.(My korzystaliśmy z tej "Map of Sri Lanka offline APK")
Bądz mapę online ale wtedy należy już na miejscu zaopatrzyć się w kartę prepaid aby móc korzystać z internetu.Karta przyda się też aby unieznależnić się od hotelowego wifi gdyż zwykle jest bardzo słabe.
Oczywiście warto a nawet należy zaszczepić się na wirusowe zapalenie wątroby tybu A i B. Błonnicę .tężec i dur brzuszny.
Należy uważąć na słońce i smarować się kremami z mocnym filtrem bo łatwo można się poparzyć.Wskazane jest noszenie nakrycia głowy i systematyczne nawadnianie.
Warto też pomyśleć o ubezpieczeniu podróżnym.

Podróżowanie:
Podróżowanie po Sri lance środkami komunikacji miejskiej jest bezpieczne i bardzo tanie .Niestety stan techniczny jest bardzo słaby i zwykle są to bardzo stare i wysłuzone składy.Ponadto aby przemieżyć względnie niedługą trasę około 150 km trzeba przeznaczyć około 1/2 dnia.
Bilety na pociąg sprzedawane są na dworcu na pół godziny przed odjazdem pociągu .Spotkalismy się tylko z wagonami klasy drugiej i klasy trzeciej.Bilety niestety nie mają przypisanych miejsc siedzących ,więc panuje zasada kto pierwszy ten lepszy.
Natomiast bilety autobusowe można kupić już w samym pojezdzie .Sprzedaje je bileter który sam do ciebie podejdzie.i ci go sprzeda.
Dla komunikacji miejskiej jest jeszcze alternatywa w postaci małych i większych klimatyzowanych autobusów o których trudno uzyskać informację i zwykle odjężdzają o wczesnej porze.
Można też wynająć kierowcę taksówki a nawet tuk tuka dla którego nie będzie problemem nawet kilkudziesięcio kilometrowa trasa.Należy jednak wcześniej uzgodnić cenę aby na miejscu uniknąć niemiłej niespodzianki.
Chcący samodzielnie podróżować wynajętym samochodem bądz skuterem powinni pamiętać że poza krajowym prawem jazdy zabrać ze sobą jeszcze miedzynarodowe prawo jazdy które przed wyjazdem należy wyrobić w swoim Urzędzie Miasta.Dokument wystawiany jest na trzy lata a kosztuje niewiele.Należy też pamiętać że na wyspie obowiązuje lewo stronny ruch uliczny.